Sep 28, 2014

INSPIRATION TILL HÖSTEN

Här kommer en liten höst-moodboard med bilder som får inspirera min höst. Guldiga klackar, abstrakt konst, grafiska mönster, afrikansk musik och braiga böcker till en kopp jasminte. 
1. Älskar septembernumret av kinesiska Vogue och här med vackra Judy Hua.
2. Vackraste klänningen med ett spanskt print från Ted Baker  
3. Beställde boken "Att ge" av Bill Clinton. Läste baksidetexten och bara kände att denna bok måste jag ha. Den handlar om hur var och en av oss kan förändra samhället och världen både lokalt och globalt. 
4. Shamekhs modeillustrationer tar bara andan ur mig. Så fint   
5. För ett par veckor sen var jag på vernissage på Bergmans galleri och då såg jag den här kraftfulla tavlan av Lars Sjögren som jag ville ha men som jag inte har råd med. Bra att det går att ta fina bilder då:)
6. En kavaj i azurblått och turkost och den är också från Ted Baker   
7. Dekadent guldsko från Prada. Hur fin!?
8. Kollade på K Special om afrikansk klubbmusik och upptäckte artisten Spikiri från sydafrika och nu går den på repeat här i lägenheten all night long:) Lyssna på den här:)

No comments:

Post a Comment