Sep 30, 2014

ITALIENSK STIL

Igår träffade jag italienaren Mattia Rupil på stan som jag känner liiiite grann sen innan. Han kom från ingenstans och serverade italiensk gelato när jag hade möte med VF i inre hamn i Maj, och så har vi träffats på Koriander där han bjudit på bubbel. Det är kul för att med honom kan jag öva på min italienska som är så rostig att Mattia måste hålla sig för skratt när jag säger något. Denne eminente herre skall iaf vara med i Metro för en artikel om italiensk stil. Vi hälsade också på hos Hugos Herr:s ägare Mathias Bohnfeldt (herrn till vänster) som skall berätta mer om italian style för mig på fredag. Skrattar alltid när jag träffar Mathias. Idag sa han "Att sitta på stureplan, dricka champagne och titta på människor är inspirerande men sen tar man tåget till Karlstad och ser dessa människor med oborstade skor och företagsloggor på jackorna. Inte lika kul" Haha, lite kul med Mathias brutala ärlighet. Själv ser han faktiskt ut som en välklädd moderedaktör, designer eller som just den butiksägare han är. 

No comments:

Post a Comment